Leren van elkaar: 4 en 5 mei

Datum

4 en 5 mei zijn in Nederland belangrijke dagen.

De donderdag voorafgaand deelden we met elkaar de betekenis van deze dagen. 4 mei staan we stil bij Nederlanders die zijn overleden in oorlogssituaties en bij vredesmissies en 5 mei vieren we dat we in Nederland in vrijheid mogen leven. Dat hierover praten goed was voor zowel vrijwilligers als gasten bewijzen onderstaande opmerkingen:

“Ik wil ook 2 minuten stil zijn vanavond. Voor alle slachtoffers, ook in mijn land.”
“Door jullie besef ik steeds beter hoe dankbaar ik mag zijn dat we hier in vrijheid leven!”
“Mijn familie is nog niet veilig 😢.”
“Ik wist niet dat jullie dat ieder jaar doen en dan ook niet rijden met de auto.”

Op dinsdagmorgen spraken we met elkaar over hoe iedereen dodenherdenking en bevrijdingsdag had beleefd. We spraken over vrede en vrijheid. Is dat hetzelfde? Ervaringen en persoonlijke verhalen werden gedeeld. Ondertussen tekenden en speelden de 7 kinderen.

Na deze week was opnieuw heel duidelijk dat zolang er nog zoveel oorlog, nog zoveel haat is, met elkaar praten extra belangrijk is! En dat we allemaal, waar en hoe dan ook, in kerk, moskee en synagoge bidden mogen om vrede! 🙏🕊️

Meer
Berichten