Positieve emoties en mooie gesprekken

Datum

Afgelopen zaterdag – 20 juni – hebben we met 11 mensen meegelopen met de Nacht van de Vluchteling!
Een van de teamleden was Nabil uit Sudan, hij woont in de noodopvang in Woerden en liep mee omdat hij wilde bijdragen aan meer begrip en solidariteit. “Tijdens de wandeling voelde ik de saamhorigheid onder iedereen. Het was een prachtige ervaring, vol positieve emoties, die een diepe indruk op me heeft achtergelaten.”
Liesbeth uit Kamerik had een andere reden om mee te lopen. Voor haar is wandelen de beste manier om elkaar beter te leren kennen. Ze heeft dan ook enorm genoten van de mooie gesprekken. “We spraken over hoe het vroeger op school ging, over religie, zowel kerk als moskee, over films, muziek, Charles Darwin en nog veel meer. Er was binnen onze wandelgroep heel veel verschil (moslim, atheïst, christen) maar toch was er de saamhorigheid, echt heel fijn!”

De laatste kilometers waren voor sommigen echt zwaar, maar nog maar net over de finish zeiden juist zij: “Volgend jaar doen we weer mee!” Wil jij er dan ook bij zijn? Laat het ons alvast weten!

Als team hebben we bijna 2.200 euro opgehaald! Met alle lopers samen is 2.1 miljoen!! Nog nooit liepen er zoveel mensen mee en nog nooit is er zoveel geld opgehaald!! Wat een steun voor al die mensen die moeten vluchten en alles en iedereen moeten achterlaten voor een onzekere toekomst!

#nachtvandevluchteling #20km #10km #verbinding #saamhorigheid #elkaarsnaasten #wijzijnmetmeer

Meer
Berichten