Op dinsdag 20 januari kregen we bijzonder bezoek: een regisseur, camera- en geluidsman. Ze maakten opnames voor het programma Petrus in het land. Dit programma laat zien wat kerken in Nederland doen. Deze keer hadden ze gekozen voor de Opstandingskerk, de kerk waar House of Hope ook is.
De kerk vroeg of wij ook ons verhaal wilden delen. Daar hoefden we niet lang over na te denken. Natuurlijk was ons antwoord JA, want we willen graag ons positieve verhaal laten zien! Op televisie zijn vaak alleen de slechte verhalen over vluchtelingen te zien. Terwijl wij iedere week weer merken dat het ook zo anders kan en dat we allemaal groeien door onze ontmoetingen. Dat we elkaar mogen leren dat er hoop is voor iedereen!
De opkomst die ochtend was dan ook groot! Een enkeling gaf aan niet in beeld te willen, maar de meesten vonden het geen enkel probleem en Hamza, Sinem en Karin wilden met liefde hun verhaal over House of Hope vertellen. We danken Petrus in het Land voor deze mooie kans! En we nodigen jou uit te genieten van de beelden en verhalen van hoop in Woerden!
De hele uitzending over de Opstandingskerk in Woerden is te zien via deze link: Petrus in-het-land vanuit de Opstandingskerk – ‘Open je hart’
Het delen van ons verhaal willen we heel graag vaker doen. Dus ken jij een plek waar we ons verhaal mogen delen, laat het ons weten. Want juist door in contact te komen, gaan we elkaar beter begrijpen en ontdekken dat verschillen vaak veel minder groot zijn dan gedacht.


